איך רמזור יכול לעזור לך להפוך ליזם, בעל עסק בלתי ניתן לעצירה?

6 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אני בטוח שאתה מכיר את התחושה הבאה:

יש לך רעיון מעולה, אתה בשיא ההתלהבות שלך להפוך את הרעיון שלך לעסק,
אתה יושב ומתכנן, חושב מאיפה לגייס משאבים, כסף, ציוד, משקיע או אפילו שותף,
אתה חי את הרעיון שלך, נושם את הרעיון שלך וחולם עליו בלילות.

אבל הסביבה שלך לא הכי תומכת, סביבה לא תומכת זה אומר חברים שלא מפרגנים או מזהירים,
בניהם חברים לעבודה, שכנים, מכרים כאלה ואחרים,
אבל את התגובות שאתה הכי לא יודע או לא רוצה להתמודד איתן אתה מקבל מבני המשפחה,
הורים, אחים ואפילו מבן/בת הזוג.

לעומת זה לכל אחד מאתנו שהוא יזם,
בעל עסק יש בסביבה הקרובה יותר או הקרובה פחות אנשים שדווקא מאוד מאמינים בנו וביכולות שלנו,
כאלה שאפילו מוכנים לעזור לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים,
הם יפנו אלינו לקוחות, הם יציעו לנו להפיץ את המידע שלנו בפורום או קבוצה שאליה הם משתייכים,
הם יתנו לנו עצות וביקורת בונה אמתית במטרה שיצליח לנו יותר.

מודל הרמזור ככלי שבונה יזם/איש עסקים מצליח

אז הנה הצעה מועילה שאני משתמש בה כבר הרבה זמן,
היא עזרה לי להתגבר על התחושות הלא טובות שהיו לי לאחר ששוחחתי עם כל מיני גנבי אנרגיה
וכן חלקם הלא מבוטל היו אפילו בסביבה הכי קרובה שלי,
חלקם אפילו היו אנשים שהייתי אמור הכי לסמוך עליהם.

פשוט התחלתי לדמיין שמעל ראשו של כל אדם שאני מכיר או בא אתי במגע יש פנס בצבע אחר,
והפנס נידלק בצבע שונה על פי גישתו של האדם שמולי כלפי העסק שלי,
כלפי היותי עצמאי, או הזוגיות שלי, או הכושר הגופני שלי, ממש לא משנה באיזה תחום.

 

אדום, צהוב, ירוק

 

האנשים האדומים

האנשים האדומים הם אותם אנשים שלא משנה מה תגיד וכמה תתלהב מהמיזם שלך,
מהמוצר או השירות החדש שפיתחת, הם תמיד יהיו שם כדי לצנן לך את ההתלהבות,
הם תמיד יזהירו אותך "זה מסוכן" " להיות בעל עסק זה לא יציב" " תיזהר, הכלכלה, הממשלה, השוק, המתחרים"
הדבר המעניין ביותר הוא שאם תלך ותבדוק תגלה נתון מדהים,
כל המזהירים למינהם אלה שכביכול רוצים "לשמור עליך" מעולם לא פתחו עסק,
מעולם לא הריצו יוזמה עסקית, מעולם לא העזו להפוך לעצמאים,
הפחד הכי גדול שלהם זה לפתוח תיק במס הכנסה, ברוב המקרים הם היו כל חייהם שכירים.

והם הם אותם אנשים שמנסים לומר לך שעסק זה מסוכן,
עסק זה לא כדאי,
עסק זה לשלם הרבה מיסים (שטות גמורה).

האנשים האדומים נמצאים סביב כולנו, גם סביב המצליחים ביותר מאתנו.

כשאני מזהה אדום כזה אני מדמיין שמעל לראשו דולק פנס אדום,
מה זה אומר מבחינתי?
אני פשוט לא מייחס לדבריו חשיבות, במידת הצורך אני ממש מבקש ממנו לא לדבר איתי על הנושא הזה,
אני לא אומר שצריך לנתק עם האדומים את הקשר חלילה, הם יכולים להיות אפילו מבני המשפחה שלנו.

אני רק אומר שלא צריך לתת לדברים שלהם להשפיע על המחשבות שלנו,
על החוזק המנטלי שלנו והדרך הטובה ביותר היא פשוט לדבר איתם על כל נושא בעולם כמו מזג האוויר,
איך הייתה החתונה של מיכל, ומה שלום דודה מרים, אבל רק לא על עסקים, ביזנס, יזמות או כל תחום אחר שהם עלולים להוריד אותנו במסגרתו.

אני משתדל מאוד להתראות כמה שפחות עם אנשים אדומים, גם אם אני נקלע למצב שסביבי יש אדומים שלא בשליטה שלי,
למשל באירוע משפחתי, אני משתדל להחליף מיד נושא ולא להיכנס לשיחות אדומות.

האנשים הצהובים

הצהובים הם בעצם המסוכנים ביותר,
צריך לשים לב טוב טוב כי הדברים שהם אומרים לנו הרבה פעמים נשמעים הגיוניים, אולי מתוך ניסיון אישי שלהם.
מצד אחד הצהובים יתמכו בך ומצד שני הם יזהירו אותך לשים לב, להיזהר, לבדוק טוב טוב, אולי כדאי לך לוותר.

חלק מהצהובים חוו בעבר כישלון כזה או אחר והם לגמרי מרגישים ובצדק מבחינתם,
לדאוג לך שלא תעשה את אותה "השטות" שהם עשו.

הבעיה עם הצהובים שהאזנה לדעתם מאוד מבלבלת ויכולה להרתיע אותך כיזם ללכת בכל הכוח על הרעיון שלך,
העניין הוא שבמקרה של צהובים צריך לדעת לסנן את הדברים.

מצד אחד רצוי להאזין לניסיונם של אחרים, מה עבד להם טוב, מה הם עשו לא טוב שגרם אולי לכישלון?
מה כדאי לקחת מניסיונם? מה לא כדאי?
בסופו של דבר כדאי לקחת את דבריהם ולהעביר הכול במסננת ההיגיון,
בשום פנים ואופן לא לתת לעצות שלהם להוריד אותך לפני שאתה בודק האם העצה או האזהרה רלוונטית אליך, לעסק שלך, למיזם שלך.

שוב בדיוק כמו האדומים אני ממש לא מציע לך לנתק קשר עם אנשים צהובים אבל מה שכן הייתי מציע לך לעשות זה לדעת לסנן את הדברים שאתה שומע מהם.
כשאני פוגש אדם עם פנס צהוב מעל הראש אני נדרך ושם לב היטב לדברים,
מצד אחד יש לי רצון ללמוד מניסיון של אחרים אבל מהצד השני אני לא נותן לאף אדם להוריד אותי מהדרך שאני מאמין בה.

אני נוטה לא להסתובב יותר מידי עם צהובים.

האנשים הירוקים

אותם אני מחפש כל הזמן, איתם אני מייצר מערכות יחסים הדוקות ככל הניתן,
אתם אני יעשה עסקים, ארצה אותם כלקוחות, כעובדים, כספקים, כיועצים, אצלם אלך ללמוד,
אותם אני אחפש לשיתופי פעולה, התברכתי בבת זוג ירוקה,
אני מכוון את ילדי להיות ירוקים,
החברים שאיתם אני בקשר כיום כולם ירוקים.

הירוקים הם אותם אנשים שלא משנה מה תעשה, איזה עסק תפתח, איזה החלטה תקבל לגבי הבריאות שלך,
חינוך הילדים שלך או הזוגיות שלך הם יתמכו בך, יעודדו, יעזרו יהיו שם אתך ובשבילך,
הם אותם אלה שתמיד ישלחו לך לקוחות, הם אלה שימליצו עליך,
הם יפרגנו לך, הם יגידו מילה טובה כשקשה,
אכפת להם ממך והם חיוביים ברוב המוחלט של הזמן.

תקיף את עצמך באנשים ירוקים כי אם תעשה את זה אתה תראה
איך פתאום הכול ניראה אופטימי הרבה יותר ולא רק זה,
כל משימה ואפילו הקשה ביותר תראה אפשרית.

הירוקים הם אותם אנשים שאתם רוצים לידכם כל הזמן מעל ראשם דלוק תמיד פנס ירוק.

זקן סיני חכם אמר פעם:

"אתה הממוצע של חמשת האנשים שאתה מסתובב איתם"

וחז"ל כתבו:

"אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה"

שנו את הסביבה החברתית שלכם, את האנשים שסביבכם ותראו איך דברים משתנים בעסק ובחיים.

תצליחו.

שלכם, אריק נבון

יועץ שיווק ומכירות בכיר
מפתח מערכי שיווק ומכירה
מומחה להתנהגות גולשים/צרכנים

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן