נמאס לי לשפוך כסף על פרסום עקר!

board-978179_1920 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם לכם נמאס? בדקו אם אתם מפרסמים בהתאם לכללי המשחק של עולם הפרסום החדש או שאתם עדיין משתמשים בפקס כדי להודיע ללקוח שלכם על מבצע…

פרסום!

איך? למה? כמה?

הגיע הזמן לענות לכל השאלות שבעלי עסקים שואלים אותי כל הזמן, קרוב לוודאי שתמצאו את התשובה גם לשאלה שלכם.

אקדים ואומר שזהו המאמר העשירי מתוך סדרה בת 11 מאמרים בנושא "עסק מצליח במבחן התוצאה" (לקריאת כל המאמרים בסדרה כנסו מכאן)

את המאמר ה11 והאחרון בנושא מכירות יכתוב, כמאמר אורח בסדרה שלי, מומחה למכירות מספר אחד שאני מכיר, אריק נבון

לענייננו,

קודם כל חייבים לציין שפרסום מהווה חלק מהשיווק, לשיווק יש זרועות וכמה שיותר, יותר טוב!

פרסום זו אחת הזרועות וכדי שהזרוע הזו תביא מעוניינים שיהפכו ללקוחות משלמים צריך לאמן אותה כדי שתהייה מספיק חזקה ולא תשרוף לנו את הכסף והזמן שהשקענו.

איך גורמים לזרוע הפרסום להיות חזקה ואפקטיבית?

בדיוק כמו לכל העסק! תכנון והתאמה לקהל היעד זה שם המשחק! כמובן שלתקציב הפרסום יש אחריות גדולה להצלחת הפרסום.

הרבה מהמאמר הקודם על שיווק נכון לגבי הפרסום שלנו, אבל מה נכון לעסק הפרטי שלך? ואיך לייצר תוצאות כשאין תקציב ראוי?

הנה כל התשובות…

נתחיל בזה שפרסום זו תחילתה של תקשורת בין מוכר לקונה, התקשורת נמשכת לאחר שהקונה הפוטנציאלי נחשף לפרסום (כי החלטתי שהוא קהל היעד שלי) והחליט לפנות/להגיע אלינו לבקש הצעת מחיר/עוד פרטים… תזכרו תמיד שאף אחד לא קונה מעסק! קונים מבני אדם! גם אם אני חולה על הונדה והגעתי או חייגתי לסוכנות הונדה כדי לרכוש רכב, מה שיכול למנוע ממני את הרכישה זה איש מכירות לא נעים/מתנשא/חוצפן/יהיר וכד'…

תזכרו כלל לכל החיים! פרסום טוב חייב להימשך במענה ושירות מעולים אחרת חבל על ההשקעה!

הנה הסודות לפרסום מנצח!

  1. תשתמשו בשפה ברורה או/ו סלנג מתאים שקהל היעד כבר משתמש בו ואל תנסו להמציא התחכמויות שרק אתם תבינו.
  2. תשתמשו בצבעים מתאימים לאווירה ולמסר שברצונכם להעביר.
  3. אל תחסכו בגרפיקאית כי הבן שלכם עושה גרפיקה לבית הספר שלו… מה ההבנה השיווקית של הבן שלכם? מה ההבנה שלו בקהלי יעד ומניעים לרכישה? כמו שלא תיקחו סטודנט למשפטים שייצג אתכם בבית משפט אל תיקחו את הבן שלכם לעשות גרפיקה לעסק. ( יש יוצאים מהכלל שעליהם לא נחשב את הסטטיסטיקה, אך לרוב זה לא יעבוד, כן זה יפה אבל זה לא מועיל, לא ממיר, לא רווחי, רק מלטף את האגו שלנו ושל הילד שנו… ברוב המוחלט של המקרים אתם תפספסו את המטרה)
  4. בחרו את הפלטפורמה לפרסום בה קהל היעד נמצא מבחירה ולא מאילוץ, כך תוודאו שהקהל שלכם ייחשף אליכם בחיוביות ולא בלחץ לבצע את המשימה, לסיים וללכת (לגלוש) במקום שהוא רוצה להיות בו – איפה שמעניין אותו…
  5. אל תימאסו! מאד חשוב לגוון! מאוד מאוד חשוב לא לשעמם ולהפעיל את הלקוח הפוטנציאלי שלכם!
  6. תגרמו לקהל שלכם לפעול! תזיזו אותו, תפקדו עליו, תגרמו לו לעשות פעולות כדי לקבל אצלכם הטבה/הנחה לרכישה הבאה.
  7. תנהלו מערכת יחסים, אתם לא רוצים סטוץ עם הלקוח, אתם רוצים שהלקוח יחזור עוד ועוד… לא כל פרסום חייב להסתיים בהצעה… כמו שלא כל דייט חייב להסתיים במיטה… זה רצוי, אבל המציאות היא אחרת ואתם רוצים להיות במציאות שבה משלמים לכם ולא בעולם דמיוני שאם היה וכאילו…
  8. תהיו לארג'ים, תנו טיפים, תנו ערכי מוסף שאף אחד בתחומכם לא נתן עד היום! יעריכו אתכם ויתייחסו אלכם ואל העסק שלכם כמומחים בתחומכם ולא "עוד אחד שרוצה לגזור קופון" והכי חשוב אל תבקשו תמורה עבור הידע והחכמה שלכם… זה יגיע לבד, תנסו ותראו שאני צודק. קחו דוגמה: "קבל עכשיו ללא תנאי מדריך לשיווק אפקטיבי בוואטסאפ" ורק אחרי שקראתם את המדריך שדיבר אליכם ואמרתם לעצמכם "פאק, זה טוב, תודה רבה אני רוצה עוד" פתאום למטה תראו " לקבלת תכנים נוספים למינוף השיווק והעסק לגמרי בחינם השאירו פרטים ותתחילו למנף את העסק שלכם" יש סיכוי מאוד גבוה שתרצו להמשיך ולהיות איתי בקשר כדי להמשיך ולקבל ממני תוכן שימושי שמקדם את העסק שלכם.
  9. תפרטו בדיוק מה צריך לעשות כדי לקבל את מה שאתם מציעים, תתייחסו יותר למה יצא ללקוח מכך שישאיר את כספו אצלכם! ופחות למאפייני המוצר/שרות שלכם.
  10. תפרטו את תנאי עסקה ותנאי הביטול, אחריות וביטוח, זמנים, משלוחים וכל פרט רלוונטי שהלקוח הפוטנציאלי ישמח לדעת. כך ישאלו אתכם פחות שאלות וגם מי שכבר יפנה אליכם כנראה התנאים מניחים את דעתו ולא תצטרכו לשכנע אותו לרכוש… זוכרים את ההבדל בין מתעניין למעוניין? לא? קראו את מאמר מס' 9 בנושא שיווק.
  11. הכי חשוב! הקציבו תקציב ראוי להשגת המטרה שלכם! אי אפשר לפרסם ב500 ₪ לחודש ולצפות לתוצאות. זה לא סכום לפרסום/שיווק עסק. כן אפשר להתחיל בסכום כזה אבל כדי שהכסף שלכם לא יישרף סתם צריך לתכנן את המצע הפרסומי שלכם כדי שהתקציב שלכם יכניס לכם 2 ₪ על כל שקל שהשקעתם… כך התקציב שלכם יגדל ויתייעל ותוכלו להכניס 5 ₪ על כל שקל שהוצאתם.

לדוגמה: בתקציב של 500 ₪ לא מפרסמים 30 יום. כי אז התקציב היומי הוא פחות מ20 ₪ ליום והחשיפה בהתאם… אבל אם תפרסמו 5 ימים בתקציב של 100 ₪ ליום תקבלו חשיפה יומית פי 5 וקרוב לוודאי שיפנו אליכם, תצליחו לסגור עסקאות (בהנחה שאתם יודעים למכור) ותוכלו להגדיל את התקציב, את החשיפה ובאופן אוטומטי יגדלו המכירות… כמובן בתנאי שאתם יודעים למכור!

בדיוק לכאלה שמתקשים במכירות או כאלה שרוצים למנף את יכולת המכירה שלהם… חכו למאמר הבא…

לסיום אני רוצה להוסיף מספר עקרונות ברזל:

  1. דעו לאיזה קהל מדויק אתם מפרסמים.
  2. כותרת עד 5 מילים.
  3. המסר חייב להיות חד וברור.
  4. יש לכם פחות מ 3 שניות להרשים את הלקוח.
  5. עדיף תמונה מטקסט.
  6. עדיף סרטון מתמונה.
  7. הרווח של הלקוח העקבות העסקה מכם חייב להיות מודגש.
  8. צבעים מתאימים.
  9. שפה תואמת קהל.
  10. מיקום מנצח לפרסום.
  11. רלוונטיות.
  12. אם כבר נתתם הצעה, שתהיה אחת כזאת שלא ניתן לסרב לה.

זהו חברים, מקווה שעזרתי ושנהניתם לקרוא, כמו שציינתי המאמר הבא בנושא מכירות, הפעולה היחידה שתכלס מכניסה כסף לקופה ולכיס של כל אחד מכם.

כמו תמיד הטיפ שלי אליכם, תלמדו, תיישמו, תצליחו!

שלכם

יגאל קאופמן

מומחה לפיתוח מערכי שיווק ומכירה
יועץ ומלווה בעלי עסקים בתחומי שיווק,
מכירות והגדלת רווחים.

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן