בדיקת שוק וכדאיות – מאמר שלישי מתוך סדרה בת 11 מאמרים.

detective-1424831 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה צריך לעשות אחרי שיש חזון, מטרה וסיבה לקום בבוקר לעשייה מאומצת?

(למה צריך סיבה (מאמר 2) ? ומהם 10 החוקים שצריכים להתקיים כדי שהעסק יצליח (מאמר 1)? התשובה במאמרים הקודמים…)

איך אומרים בשפת רחוב? "לבדוק שהעסק מחזיק מים"
אני אומר… "פשוט לבדוק אם בכלל כדאי להתחיל להקים עסק" – איך עושים את זה? – ככה…

1. בודקים נכונות לקניה ע"י תשאול פיזי קהל יעד משוער,
עדיין לא הגדרנו את קהל היעד במדויק ולכן נשאל אנשים שלדעתנו נמנים על צרכני המוצר/שרות בעתיד, נשאל אותם שאלה פשוטה…
"היית קונה? כמה היית מוכן לשלם? או האם היית מוכן לשלם מחיר כזה או כזה?
עוד שאלה שצריך לשאול היא באיזה תדירות השימוש במוצר/שרות מתבצע או כל כמה זמן תיהיה רכישה חוזרת אם בכלל.

אחרי כל השאלות שולפים את המוצר/שרות ומציעים לקנות, אם התבצעה עסקה הרי שיש "בסיס לעסק" במידה ולא התבצעה עסקה סימן שהעונה "חירטט" אתכם…
צריך לשאול 50-100 אנשים שונים ולראות כמה מהם באמת רכשו.
פחות מ10% רכשו – תעברו לרעיון הבא… יותר מ10% רכשו יש לכם בסיס לעסק.

2. אחרי שבדקנו נכונות ומוכנות לרכישה, בודקים מה עושים המתחרים/קולגות בתחום, הולכים פיזית לבתי עסק שיהיו מתחרים שלך ואוספים מודיעין, נכנסים פנימה וסופגים השראה מה ואיך לעשות יותר טוב (גם באינטרנט)
עבודתנו לא מסתיימת כאן… היא רק מתחילה… יושבים כמה שעות מחוץ לבית העסק וסופרים לקוחות שיוצאים עם שקית של המקום… נכנסים לעסק עם הרבה תנועה ושואלים את הבעלים/עובדים איך הם גורמים לקליינטים להגיע (כמובן אחרי שהתחזית לקליינט שבמקרה עבר במקום)

3. בודקים על כל המתחרים הרלוונטיים בגוגל, בפייס, אינסטגרם… מתרשמים מהפעילות, רצוי להשתמש באיש מקצוע כדי לראות בעין מקצועית מה אפשר לעשות יותר טוב ומה לא כדאי לעשות בכלל.

4. בודקים מגמות חיפוש בגוגל, בבדיקה נבין כמה ביקוש יש למוצר/שרות באזור הגאוגרפי המעניין אותנו, בעזרת כלי מתכנן מילות מפתח, המילים שמקישים בשורת החיפוש של גוגל כדי למצוא דברים שצריכים (מידע, פתרון, מענה, מוצר, שרות, כל דבר…) בעזרת הכלי של גוגל נקבל מידע כגון כמות חיפושים חודשית (ממוצע), תחרות נמוכה/בינונית/גבוה (בין המפרסמים), עלות לקליק (במידה ונעשה פרסום ממומן בגוגל) וכיוב'…

5. איסוף כל המידע המצוין יעזור לנו וינחה אותנו האם יש לעסק סיכוי להתקיים.

6. אם אין זמן או לא יודעים מאיפה להתחיל (למרות שהסברתי) תחשבו האם כדאי להתחיל לפעול ולהשקיע זמן וכסף בלי המידע והנתונים הללו..? האם כדאי ללכת אל הלא נודע תוך שריפת משאבים יקרים כמו זמן וכסף? נראה למישהו שצהל היה יוצא למבצע כלשהו ללא מודיעין?

7. העצה הכי טובה שאני יכול לתת היא – תתייעצו !!!!!!!!!!!!!!! עם אנשים מנוסים בתחום המעניין אתכם ועם אנשי מקצוע שיחסכו לכם עוגמת נפש נוראית והתרסקות כלכלית … כי ברוב המקרים הם יגידו לכם לרדת מהרעיון ולחפש משהו אחר… או יכווינו אתכם לדרך הנכונה להשגת המטרה כי רעיון טוב או מוצר מעולה זה לא מספיק בשביל עסק רווחי… יש הרבה פרמטרים שחייבים להתקיים במקביל, מה לעשות שלא מלמדים אותנו בבית הספר להיות אנשי עסקים או בעלי עסק…

בבית הספר קודם לומדים ואז מגיע מבחן… מי שלמד יודע, מי שלא – לא.
בחיים האמתיים והעולם העסקי במיוחד קודם מגיע המבחן ורק אחרי זה מגיעה הלמידה מהכישלון או ההצלחה במבחן…

כדי לעשות כמה שפחות טעויות בדרך שיעלו הון כספי וזמן לתקן עקבו אחר המאמרים שלנו בטופס כאן למטה ולהתעדכן ובפייסבוק כדי לבנות את העסק הרווחי שלכם.
אתם גם מוזמנים להפנות שאלות שתקבלו עליהן תשובות והכוונה ופתרונות מתאימים למצב.

בהצלחה וניפגש במאמר מספר 4.

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן