מה זה לעזאזל אסטרטגיה ולמה בכלל צריך אותה?

business-3189797_1920 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אסטרטגיה? מה זה? משחקים פה?
מאמר מספר 5 מתוך סדרה בת 11 מאמרים
אסטרטגיה – איך אני הולך להשיג את המטרה שלי (מאמר מספר 4)

פעם ראשונה שנתקלתי במילה "אסטרטגיה" הייתה בגיל ילדות, לא זוכר גיל מדויק רק זוכר שזה היה לפני הבר מצווה.
יותר נכון אלה היו צמד מילים… "משחק אסטרטגיה" צריך לבצע משימות כדי להרוויח ולצבור כסף, בכסף לקנות/לבנות כלים בעזרתם אפשר להגן ולתקוף כדי להרוויח עוד יותר כסף.
בדיוק כמו בעסק שלנו, אם נחליף לרגע את המילים "להגן ולתקוף" ב "לשווק ולמכור" נקבל את המשוואה לעסק רווחי.

חלק גדול מבעלי העסקים נתקלו במילה "אסטרטגיה" אחרי שנקלעו לקשיים ופנו לעזרה מקצועית.
חלק קטן מבעלי העסקים נתקלו במילה "אסטרטגיה" לפני שנקלעו לקשיים ולפני שעשו את כל הטעויות האפשריות – אלה האנשים המצליחים, אנשים בעלי עסקים רווחיים, אנשים שהשקיעו בתכנון העסק שלהם, תכננו ובנו אסטרטגיה (הדרך) להשגת המטרה ופעלו על פיה, גם כשהיה קשה וגם כשלא הלך הם המשיכו בעשייה.
כ 45,000 בעלי עסקים לא שמעו על "אסטרטגיה" וסגרו את העסק בשנת 2018.

אז מה זה לעזאזל האסטרטגיה הזאת?!
קודם כל… ללא אסטרטגיה תואמת את קהל היעד יש לעסק כ10% סיכוי להצליח.
תכנית פעולה, מפה מנקודת מוצא לנקודת מטרה, הדרך שבה נגרום לעסק להיות רווחי,
הדרך בה יגיעו לקוחות כדי לשלם עבור השרות/מוצר שלנו, איך ולמה שזה באמת יקרה?

אז מה צריך לעשות תכלס?
1. להגדיר מי זה קהל היעד – למי אנו מוכרים ?
2. להגדיר את המוצר/שרות – מה אנו מוכרים?
3. למצוא לפחות 3 סיבות למה לבחור בנו ולא במתחרים – למה שיקנו מאתנו?
4. לבחור צינורות שיווק ותקשורת ישירות לקהל היעד ולהקים מערך מכירה בהתאם – איך ואיפה למכור?
ענינו על 4 השאלות? מצוין! אנחנו בחצי הדרך!
5. איזה כלים יש לנו?
6. איזה כלים חסרים וצריך לרכוש?
7. מה התקציב שצריך כדי להוציא לפועל?
8. מה התקציב שיש לנו? וכמה צריך לגייס או להשקיע מתוך התקציב?

(הסבר מעמיק לגבי כל אחד מהסעיפים במאמרים הבאים בסדרה, הרשמו לניוזלטר שלנו בסוף המאמר כדי לא לפספס!)

הרוב המוחלט ייפלו בתכנון הפיננסי, למרות שהמספרים לא יהיו מאוזנים, הבערה הפנימית והמשבית עסקים מספר אחד בישראל (יהיה בסדר) ידחפו להקמה (חסרת כל הגיון כלכלי) של עסק (מועד לכישלון ידוע מראש)

בסופו של עניין הכול עניין של כדאיות.
כמו שבשיווק יש 2 אופציות…
1. מתאים לקהל היעד
2. לא מתאים לקהל היעד
מה שיקבע אם יגיעו מעוניינים לעסק ויהיה למי למכור או לא.

באסטרטגיה יש את אותן האופציות. מתאים ולא מתאים.

יש עוד אופציה שאני בכלל לא מתייחס אליה והיא העדר אסטרטגיה, במקרה הזה חבל על הזמן, העסק דוהר אל הלא נודע, ב90% מהמקרים זה התרסקות טוטאלית של העסק, בעליו ובהרבה מקרים גם משפחתו.

כדאי מאוד להשקיע את הכסף והזמן באסטרטגיה מתאימה לעסק ולקהל שלו כי זה מה שיקבע אם העסק יהיה רווחי או לא.

כמו בחיים שלנו, אנחנו מבינים כל דבר בזמנו, גם כאן, בתהליך לבניית עסק רווחי, עם הזמן הדברים הופכים ליותר ברורים ויותר פשוטים ליישום וביצוע.

אסכם בשאלה שתיתן לכם תשובה חד משמעית האם כדאי להשקיע זמן וכסף בתכנון אסטרטגיה..?
איך הייתם מעדיפים לחפש אוצר?
1. עם מפה?
2. בלי מפה?
נראה לי שהבנתם את הפואנטה…
מי שיש לו אסטרטגיה – כל הכבוד!
מי שעדיין לא תכנן – רוצו לתכנן!
מי שחושב שיכול לעשות הכול לבד – בהצלחה!
מי שמספיק חכם לקחת יועץ מנוסה שיעזור לו – לא צריך איחולי הצלחה, מי שחוצה כביש באור ירוק לא מגיע לו מחיאות כפיים!

תיישמו – תצליחו.

יגאל קאופמן
מומחה לפיתוח מערכי שיווק ומכירה
יועץ ומלווה בעלי עסקים בתחומי שיווק,
מכירות והגדלת רווחים.

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן