אין סוף פניות רלוונטיות לבית העסק = שיווק מתוכנן בהתאם לקהל היעד

door-1590024_1920 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך משווקים את העסק בהצלחה?

למה פרסום הכרחי להצלחת העסק?

מאמר מספר 9 מסדרה בת 11 מאמרים בנושא "עסק מצליח במבחן התוצאה"

קודם כל בואו נעשה סדר,

שיווק זה מכלול פעולות שמטרתן לחדור ללב, לתת מודע ולכיס של הלקוחות הפוטנציאלים שהם קהל היעד שלנו.

כל אינטרקציה (מגע כמו לקוח שנחשף לתוכן שלנו, לקוח שנחשף לפרסום שלנו, שיחת טלפון, התכתבות בווטסאפ או פגישה פנים לפנים) עם קהל היעד זו פעולה שיווקית בין אם זה קורה במודע או לא.

אגב, ניקיון העסק זו גם פעולה שיווקית לא פחות חשובה מפרסום, ניהול מועדון לקוחות, מיתוג וכו'

איך לעשות שיווק טוב שפוגע במטרה ומייצר עבור העסק פניות של מעוניינים ופחות מתעניינים?

נתחיל בהבדל בין מעוניין למתעניין.

מתעניין – אדם שנחשף לשיווק שלנו והוא רוצה/צריך את המוצר/שרות שלנו אך הוא לא הבין בדיוק מה יצא לו מזה ואיך זה ישפיע על החיים שלו.

המתעניין לא בשל עדיין לרכישה, יהיה הכי נכון להמשיך ולשווק לו כי באי בשלות תהליך המכירה יהיה קשה יחסית.

מעוניין – אדם שנחשף לשיווק שלנו והוא רוצה/צריך את המוצר/שרות שלנו והוא הבין בדיוק מה יצא לו מזה ואיך זה ישפיע על החיים שלו.

המעוניין בשל לרכישה לכן תהליך המכירה יהיה נעים וקל יחסית.

הנה חלק מכללי השיווק, תענו עליהם וזה יעזור לכם להביא לעסק שלכם יותר מעוניינים ופחות מתעניינים:

למי אנחנו רוצים למכור: קהל היעד שלנו

  1. מי הקהל שלנו?
  2. איפה הוא נמצא ומה מעניין אותו?
  3. איך הוא מעביר את שעות הפנאי?
  4. מה המצב הסוציואקונומי שלו?
  5. מה הכי מפריע לקהל שלי?
  6. ממה הוא מפחד?
  7. ממה הוא חושש?
  8. מה הרצונות והשאיפות שלו?
  9. מה הצרכים שלו?
  10. מה גורם לו אושר?
  11. מה מניע אותו?
  12. מה הוא אוהב ומה הוא שונא?
  13. הפרטים האלו יאפיינו את קהל היעד ויגדירו בדיוק "למי אנחנו מוכרים?"

עוד כלל חשוב לשיווק טוב התייחסות למוצר, לשאלה "מה אנחנו מוכרים?"

הגדרת מוצר

  1. מה המאפיינים? גובה, צורה, משקל, תנאי שימוש
  2. מה התועלות? למה זה טוב? מה יוצא ללקוח מרכישת המוצר?
  3. מה הערך המוסף שיצא מהשימוש במוצר או השרות שלנו?
  4. מה הערכים? איך זה ישפיע על חיי הלקוח?
  5. האם זה מוצר זול/יקר/ממוצע ביחס לתחליפים הקיימים בשוק?

כלל נוסף לשיווק טוב התייחסות לבידול שלנו, כלומר למה שיקנו דווקא מאיתנו ולא מהמתחרים שלנו?

  1. מה מייחד את העסק שלנו מכל השאר?
  2. מה אנחנו יכולים להגיד רק על העסק שלנו וחוץ מאתנו אף אחד לא יכול להגיד את זה על העסק שלו?!
  3. מה הלקוח יכול לקבל רק מאיתנו ולא מאף אחד אחר?
  4. למה כדאי לעשות עסקים דווקא אתנו? – 3 סיבות לפחות.

החלק האחרון בכללים לשיווק טוב מתייחס לאיך להשיג את המטרות שלנו:

  1. באיזה פלטפורמה אנחנו פונים לקהל היעד שלנו?
  2. באיזו שפה אנחנו פונים לקהל היעד שלנו?
  3. איך אנחנו מדברים לתודעה, אך בעיקר לתת מודע ולליבו של קהל היעד? רגש ופחד!
  4. איך גורמים לקהל היעד לתפוס אותנו כהמומחים בתחומנו?
  5. מה התקציב הדרוש לכך?

רק שיווק שמתאים לקהל היעד הוא שיווק מעולה שמייצר תוצאות ומכניס רווחים ולא רק מחזיר השקעה, בואו נזכור, המטרה רווח נקודה. אם השיווק לא משתלם או רק מחזיר את עצמו אז פספסנו את המטרה, לצערי אני יודע שרוב העסקים הקטנים נמצאים במלכודת הזאת.

כשאני כותב לכם כאן מייצר תוצאות אני מתכוון שיווק שמחזיר את עצמו + מייצר רווח!

לעשות שיווק לא מתאים לקהל היעד זה כמו לנסות לגרות טיגריס עם סלט ירקות, נשמע הגיוני? נכון שלא?! ועדיין המון בעלי עסקים עושים את זה… יש לזה פתרון, די פשוט, תכנון השיווק בהתאם לכללים שציינתי!

אפשר לנסות לבד, יש מלא מדריכים חינמיים ולא חינמיים שמסתובבים ברשת, אבל אסור להיתקע!

נצא מנקודת הנחה שהצלחנו! והכול מעולה, מגיעים אלינו מעוניינים והופכים ללקוחות משלמים!

מה קורה אם לא הצלחנו?

ניקח אחריות וננסה שוב? נחפש מישהו שיעזור לנו?! או נגיד "ניסיתי, זה לא עובד" וניתקע באותו מקום תוך אמונה שגוגל/פייסבוק/אינסטגרם וכו… "לא עובד"…

יותר נכון יהיה להגיד שעשינו משהו שלא עומד בציפיות שלנו… (לא חייבים לקרוא לזה כישלון, זה ניסיון בדרך להצלחה) החוכמה היא לזהות את מה צריך לשפר ולייעל את השיווק.

על שיווק נכתבו ועוד יכתבו ספרים רבים, לצערי אי אפשר לסכם את כל הנושא במאמר אחד, אני מקווה שהדלקתי לכם את הנורות המתאימות ועזרתי לכם להבין מה עליכם לעשות כדי שהשיווק שלכם יתאים לקהל היעד ויביא לעסק שלכם כמה שיותר מעוניינים וכמה שפחות מתעניינים!

לסיום אציין 2 דרכי שיווק:

שיווק און ליין – שיווק במדיה הדיגיטלית/אינטרנט

שיווק אוף ליין – כל פעולות השיווק מחוץ לאינטרנט כמו עיתונות כתובה, פלאיירים, פה לאוזן.

בין שיטות השיווק צריכה להיות סינרגיה כדי למנף את כל מערך השיווק.

הבדל משמעותי אחד בין שיווק און ליין לאוף ליין, מדידה!

באוף ליין אנחנו לא יכולים לדעת כמה אנשים קראו את המודעה שלנו בעיתון או כמה שמעו תשדיר שלנו ברדיו וכמה מתוכם פנו אלינו כדי לחשב את אחוז הנחשפים מול התכלס' שפנה אלינו ולכן שיפור התוצאות לא נימצא בידנו ובשליטה מידית שלנו.

באון ליין אנחנו יודעים כמה אנשים ראו את המודעה, כמה הקליקו עליה, כמה השאירו פרטים או חייגו אלינו, כמה עלתה לנו כל פעילות ועל סמך הנתונים אפשר לחדד וליעל את השיווק ואת איכות המעוניינים שהשיווק שלנו אמור לייצר.

"אז מה זה פרסום?"

פרסום הוא כלי בארגז הכלים של השיווק, תפקיד הפרסום ליידע/לחדש/להזכיר/להעביר מסר וכו.. בקיצור להישאר בתודעתו של קהל היעד שלנו ולגרום לו להמשיך את מערכת היחסים אתנו!

איך עושים פרסום טוב ולמה פרסום הכרחי להצלחת העסק? זה כבר נושא למאמר שלם…

אכתוב על כך במאמר הבא (מאמר מספר 10 ולפני אחרון בסדרה)

את כל המאמרים בסדרה, ועוד המון מידע וטיפים לאיך לגרום לעסק להיות רווחי אפשר למצוא כאן – לסדרת המאמרים

אודה מאד לכל מי שיתאר בכמה מילים מה קרה בעסק שלו לאחר החשיפה לתכנים ויישום ההמלצות וההכוונה, ניתן להגיב כאן למטה בסוף המאמר.

חסר לכם משהו? אל תתביישו לכתוב לנו! ואם זה יהיה חשוב שאכתוב על כך מאמר שלם שיעזור לכם ולעוד בעלי עסקים כמוכם, תזכו לתהילת עולם על עזרתכם לזולת ופיזור אהבת חינם!

מקווה שהייתי מועיל!

שלכם

קאופמן יגאל

מומחה לפיתוח מערכי שיווק ומכירה
יועץ ומלווה בעלי עסקים בתחומי שיווק,
מכירות והגדלת רווחים.

 

וכמו תמיד הטיפ שלי אליכם… תנסו! מקסימום תצליחו! מינימום תישארו באותו מקום…

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן