מי לא רוצה עוד לקוחות לעסק שלו?

paying-1438142_1920 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כולם רוצים!

גם את, גם אתה וגם אני רוצה לקוחות חדשים לעסק! שיהפכו ללקוחות חוזרים ועל הדרך גם שימליצו על העסק למכריהם וקרוביהם…

נשמע אידאלי?

אז למה זה לא קורה אצלך בעסק?

כי אין לך מושג קלוש מה צריך עבור זה… בתור אחד או אחת שיודע/ת הכל הכי טוב על העסק שלך… אם היית יודע איך להביא לקוחות כנראה שזה היה קורה בעסק שלך.

ניסית פייסבוק/גוגל/אינסטגרם בזבזת מלא כסף ולא קיבלת תוצאות ולא לקוחות רק קשקושים ובלבולי מח בלי עסקאות… זה מייאש ומתסכל ומכעיס ומבחינתך פייסבוק/גוגל "לא עובד" !!!

בסה"כ מחשבה די הגיונית כי ניסית וזה לא הלך סימן שזה לא עובד…

השאלה מה לא עובד?

הגרפיקה? הנוסח? ההצעה? הנראות שלך ברשת?

יש דברים שלא לקחת בחשבון כמו…

השלב שבו הצעת את שרותיך? למי הצעת את שרותיך? איך הצעת את שרותיך? למה בכלל לפנות אליך?

לך ברור מאליו שאין יותר טוב ממך בתחומך! או לפחות הינך טוב יותר במשהו מהרוב…

עוד פעם עולה שאלה חשובה ביותר!

איך ידעו זאת קהל לקוחות שצורך שרות/מוצר כמו שלך מספקים כמוך ואיך לגרום להם לבחור בך כספק שלהם?

ממש על קצה המזלג (כי זו תורה שלמה) אתן כבר עכשיו 10 טיפים שאם הם יכנסו לתכנון השיווקי/פרסומי שלך… כנראה תחלנה תנועת לקוחות חדשים לעסק שלך ופתאום מה שלא עבד קודם יתחיל לעבוד עבורך ולייצר כסף במקום לשרוף אותו.

  1. הצרכנים מתחלקים לקבוצות בעלות מכנה משותף.
  2. בעל העסק צריך לקבוע עם איזה קהל רוצה לעבוד ולהגדיר 3-5 מכנים משותפים בין הקהל שלו.
  3. פונים בכל פעם רק לקהל אחד! אחרי שפיצחנו והצלחנו… משכפלים את ההצלחה לקהלים נוספים ומרחיבים את מעגל הלקוחות המשלמים!
  4. דוגמה למכנה משותף… גברים/נשים, גיל, תחביבים, אוהדי קבוצת ספורט, סגנון מוזיקה מועדף, סדרות טלוויזיה, תחומי עניין משותפים, עבודה וכו'

מעבר לקהל ולמכנה המשותף שלו, יש את עניין הבשלות לרכישה… ז"א מה המצב הפסיכולוגי שבו נמצא הלקוח הפוטנציאלי? האם הוא יודע מה הוא רוצה או שהוא חושב שצריך? האם הוא כבר החליט לרכוש או שהוא בשלב הלבטים ו/או סקר שוק? האם הוא באמת צריך את זה או רוצה את זה?

אני יודע מה עובר לך בראש… איך אפשר לדעת את זה בכלל מה המצב הפסיכולגי או מה מצב הרוח של הגולש? אי אפשר לראות אותו! – נכון! אי אפשר לראותו אך אפשר לנסח את המודעה/הצעה/עניין שלנו בצורה כזאת שתסנן את מי שעדיין לא בשל לרכישה! זה יוביל לפחות בלבולי מח ויותר עסקאות! אוטומטית הכסף שיושקע בשיווק ופרסום יניב יותר.

הכי חשוב! כדי לא להיות תלוי בכלום ואף אחד! כל בעל עסק צריך "לבשל" את הקהל שלו!

אז איך עושים את זה?!

  1. ניהול נכון של תוכן ונראות באינטרנט, כתבות מעניינות, טיפים, המלצות של לקוחות מרוצים ו/או מקצוענים בתחום ממליצים.
  2. לשווק בפלטפורמות שבהן נמצא קהל היעד.
  3. להשתמש בשפה מתאימה לקהל היעד.
  4. להדגיש כבר בפתיחה מה יוצא לו או איך הוא מרוויח מכך שיהפוך ללקוח שלך!
  5. מיתוג וגרפיקה מבוססים מכנה משותף של קהל היעד.
  6. תקציב – ללא תקציב אי אפשר להגיע לקהל מספיק רחב.

 

כדי להשיג משהו צריך לקבוע מה הוא אותו היעד שאותו רוצים להשיג, בהתאם ליעד מתכננים את הדרך.

בשיווק ובפרסום דיגיטלי, לעסקים קטנים ובינוניים יש את הכח לא להיות נחותים מחברות ענק וטייקונים, לייצג את עצמם באינטרנט בצורה מכובד והכי חשוב בצורה רווחית!

המון בתי עסק שוכרים אנשי דיגיטל כחלק מהצוות המקצועי כי הבינו שזה המהלך החכם ביותר לעשות בזמן שנסגרות חנויות ומותגים קורסים כי לא הכינו את עצמם לעידן הדיגיטלי בו אנשים פחות מגיעים לקניונים ויותר קונים דרך הטלפון או המחשב.

לפי מחקרים ולפי הנסיון האישי שלי (מעל 15 שנה בתחום השיווק) מי שלא משקיע בתכנון ולא מתייחס לחוקי המשחק בשיא הרצינות, בסופו של עניין דורך במקום ואוטומטית הולך אחורה כי בזמן שהוא דורך במקום העולם לא מחכה לו ומתקדם!

שכל אחד יבדוק את עצמו… כל 100 ₪ שיצאו מהכיס לשיווק/פרסום צריכים להחזיר 300-1000 ₪ לקופה… אם זה לא קורה?! משהו דפוק בתהליך התכנוני שלך… הקאץ' כאן שזה לא מיידי, במידה ולא הגדרת ובישלת עדיין את הקהל שלך יעברו כמה חודשים עד שההשקעה בפרסום תהפוך לכדאית ולכך צריך סבלנות, אורך רוח, יכולת כלכלית ואצבע על הדופק כדי לייעל בצורה מתמדת את ולהגדיל את החזר ההשקעה והרווח.

 

תנסו ותצליחו!

שלכם קאופמן יגאל מומחה לשיווק

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן