העסק שלכם קיים כדי לייצר עבורכם מקום עבודה או רווחים?

article-5 (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמר מספר 4 מתוך סדרה בת 11 מאמרים המתווים את הדרך לעסק רווחי.
בהמשך יהיו קישורים למאמרים הקודמים בסדרה, מעוניינים לקבל התראה על מאמרים חדשים? מוזמנים להירשם…

לענייננו,
מה או מי קובע לאן הולך העסק והאם העסק יהיה רווחי?
נכון, בעלי העסק.
איך עושים את זה?
די פשוט – קובעים מטרה!
קלישאה?! יכול להיות, אם לא תנסו לא תדעו!
בבקשה אל תנסו לסבך את העניינים ולהמציא את הגלגל, כבר עשו את זה לפניכם בהצלחה!
מה שנשאר לכם זה להתאים את השיטה לעסק ולתת בראש כמו "באד מאדר פאקרס"
חלק מהשיטה זה הצבת מטרה! נקודה, לא לוויכוח, זהו אחד השלבים הראשונים שבלעדיהם הצלחה יכולה להיחשב לכישלון ולהיפך, מצב שאף בעל עסק לא רוצה להימצא בו.

אחרי שיש לנו סיבה מצוינת להתעורר ליום של עשייה פורייה (מאמר מספר 2) ועשינו כבר את בדיקת הביקוש והצורך בשרות/מוצר שלנו, ובנוסף ווידאנו ב100% את הביקוש ע"י מכירה בפועל למספר אנשים זרים!
אני מדגיש זרים! (מאמר מספר 3) כי בלי מכירות הרי אין עסק, יש רסק!…

בהתאם למטרה שתרצו להשיג תדעו איזה כלים נחוצים לכם, איזה כלים כבר קיימים ואיזה יש צורך לייצר או לקנות…
מי שלא הבין עדיין… מטרה = סכום כסף המדויק שאני רוצה להרוויח בשעה/יום/שבוע/חודש/שנה

בואו ניקח דוגמה:
נגיד שהתחזוקה של העסק היא X והתחזוקה של הבית הפרטי שלכם היא Y ואנחנו רוצים להרוויח נקי בכל חודש 20,000 ₪ אחרי הוצאות שוטפות ותחזוקה כי יש לנו 3 ילדים ואנחנו רוצים לטייל איתם ולפנק אותם וגם את בני הזוג שלנו, אתם יודעים? חול, מתנות, הגשמת חלומות, בשביל מה אנחנו חיים?! למה החלטנו לצאת לעצמאות?!  עבדים היינו במצריים, עכשיו אנחנו חיים בעידן השפע שמאפשר לכל עצמאי לנפץ את תקרת הזכוכית ולחיות בלייפסטייל שיבחר, אז למה לא לנצל את הכלים שיש?!

המשוואה פשוטה.
המטרה שלנו X + Y +  20,000 =  הסכום אותו נרצה להרוויח בכול חודש (כמובן שיש להוסיף על זה מיסים, אני ממליץ תמיד לחשב את המספרים ללא מע"מ במידה ואתם עוסק מורשה , תזכרו המע"מ לא שייך לכם , אתם רק גובים אותו מהלקוחות ומעבירים אותו לרשות המיסים)

העיקרון הזה עובד לגבי כל סכום, גם אם בא לנו 100,000 ₪  בחודש, יש לזה נוסחה, כמובן שזה מצריך משאבים (זמן ובד"כ גם כסף)
כשהמטרה ידועה, ברורה ומוצבת לנו מול העיניים אנחנו יודעים כמה מוצרים או שירותים צריך למכור כדי להשיג את מה שרצוי לנו ומה המשאבים הדרושים לכך.

תזכרו תמיד שמטרה טובה תושג אם היא תהיה:

מדידה – מספר ברור או אובייקט ברור שאנחנו רוצים להשיג.

מוחשית – מטרה כזאת שכשנשיג אותה נרגיש את השינוי בחיים, בעסק, בזוגיות וכו…

לו"ז ברור – גורם הזמן שאומר כמה זמן יעבור/יש לנו עד שהמטרה תושג?

ניתנת להשגה – תהיו ריאליים, זה בסדר לפנטז על טרק על מאדים, אבל מה הסיכוי שתשיגו את זה?

ספציפיות – זה לא מספיק לקבוע שתשדרגו רכב בשנה הבאה, איזה רכב, דגם, שנה, צבע וכו'…

 

הטיפ הכי חשוב כשמדובר בעסק הוא שצריכים להיות מרוכזים בעיקר, בשיווק ומכירות (לא על חשבון שירות כמובן) כי ייצור תוצאות והפקדות לבנק היא הדלק שיקרב אתכם למטרה.
טיפ נוסף כל הזמן להתייעל!
אין פניות? אוקיי זה קורה, תשקיעו בשיווק ופרסום!
אין מכירות? אוקיי זה בסדר, תייעלו את שיטת המכירות, תעבדו מסודר לפי תסריט שיחה!
הרעיון הוא כל הזמן להתייעל ולעקוב אחרי המספרים, ככה יודעים בוודאות שהדרך למטרה נכונה או שצריך לעשות תכנון מסלול מחדש במקרה שהמספרים לא גדלים ולא משיגים את המטרה.
כמו שלא היינו עולים על מטוס בלי לדעת לאן טסים… ולא היינו נכנסים לאוטו בלי לדעת לאן נוסעים… ככה לא פותחים/בונים/מתכננים/מקימים עסק בלי מטרה.
מי שאין לו מטרה… כנראה משרת מטרה של מישהו אחר… וחבל.

מקווה שהיה מועיל.

ניפגש במאמר מס' 5

תצליחו

שלכם, יגאל קאופמן

מומחה לפיתוח מערכי שיווק ומכירה
יועץ ומלווה בעלי עסקים בתחומי שיווק,
מכירות והגדלת רווחים

לא רוצים לפספס את המאמרים הבאים?

מעולה! השאירו מייל ומבטיחים לכם שכל פעם שיהיה מאמר מושקע חדש, נעדכן אתכם :)

שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן